2016. december 24., szombat

A Megváltó születése

Mikor született a Messiás?

Mindenek előtt, tisztáznia kell az olvasónak, hogy az egyház tanításait követi, vagy a Biblia szerint szeretné élni az életét, ahogyan Jézus is tette...?
Mert az a helyzet, hogy a Bibliai tanítások, aszerint való élés, gondolkodás, beszéd és cselekedetek, valamint a megtartandó ünnepek nem összeegyeztethető az egyház tanításaival, mondanivalójával és ünnepeivel...!!! Ha ezzel tisztában lenne mindenki, akkor sokkal kevesebb álszent és képmutató ember lenne a földön...




A keresztény tanítások mind megegyeznek abban, hogy karácsonykor Jézus Krisztus születését, a Messiás eljövetelét ünnepeljük. Egyetértenek ugyanakkor abban is, hogy Jézus nem akkor született, amikor tanítják. Ez így egy kicsit zavaros, ugye?


Dionysius Exiguus római apát javaslatára (532.) időszámításunk kezdete Krisztus "megtestesülése", vagyis fogantatása. (Így valójában március 25-e körül kellene kezdődnie az évnek, ha december 25-ére tesszük Jézus születésének időpontját.Viszont akkor annak volt valami jelentősége, hogy az első hónap Január lett, hiszen azt durván kiszámolhatjuk, hogy Jézus valójában ősszel született, Szeptember környékén... Vagyis ha Januártól számítjuk, a szeptember kijön a terhesség 9 hónapjával... Érdekes ezt megemlíteni...)


A Biblia szerint az újszülöttet pásztorok köszöntötték - azok a pásztorok, akik akkor éjszaka Betlehem közelében a szabad ég alatt őrizték a nyájat. Nem valószínű, hogy kétezer éve a téli napforduló idején a nyájak még a szabadban legeltek volna. Az egyházak által ma tanított december 25-i időpontot a III. században, a niceai zsinaton határozták és fogadták el. Leginkább azért, mert így a téli napforduló pogány ünnepét keresztény ünneppé "varázsolhatták" át.

A Bibliában Lukács és Máté evangéliuma is ír Krisztus születéséről, azonban ez egyikük szerint sem a Gergely-naptár által mutatott időben történt. Igaz, egymásnak is ellentmondanak kicsit.
Lukács evangéliuma szerint: " Történt pedig azokban a napokban, hogy Augusztusz császár rendeletet adott ki: írják össze az egész földet. Ez az első összeírás akkor történt, amikor Szíriában Kviriniusz volt a helytartó."

Quirinius i.sz. 6-ban lett helytartó Szíriában, s ekkortájt hajtották végre a Római Birodalomban az említett nagy népszámlálást is.

Máté evangéliuma szerint: "Amikor Jézus megszületett a júdeai Betlehemben Heródes király idején..."
Heródes i.e. 4-ben halt meg, vagyis eszerint Jézusnak legalább 5-6 évvel időszámításunk kezdete előtt kellett születnie.

A fenti ellentétet többen többféleképpen igyekeznek feloldani. Vannak, akik szerint bizonyos, hogy Quirinius korábban is volt helytartó - de legalábbis olyan katonai vezető, akit ugyancsak "helytartónak" neveztek - Szíriában. Az a bizonyos népszámlálás pedig, amelyet a Biblia említ, nem a nagy összeírás volt, hanem egy korábbi. Sokak szerint egyszerűen csak arról van szó, hogy Máté legalább 80 évvel a történtek után írta le feljegyzéseit, vagyis megcsalta az emlékezete. A Biblia magyarázók többsége mindazonáltal mégis az időszámításunk előtti 4-7. év közé teszi Jézus születését.


A Biblia megjegyzi: „Jobb a jó név, mint a jó olaj, és a halál napja, mint a születés napja” (Prédikátor 7:1:)


Miért lenne jobb a halálunk napja, mint a születésünké? Azért, mert az embernek a születésekor még semmiféle hírneve nincsen. Teljesen tiszta lappal indul. Azáltal fog jó vagy rossz hírnevet szerezni, ahogyan az életét éli. Ebből a szempontból azoknak, akik az évek során jó hírnevet szereznek maguknak, a halál napja valóban jobb, mint a születésé.
Így volt ez Jézus esetében is.


Ezért, noha az igazi keresztényeket érdekli, hogy megtudják, mikor született Jézus; a halála, nem pedig születése az, amelyről megemlékeznek.


Hasznos olvasnivaló:
http://yahushabennem.blogspot.rs/2016/11/a-karacsony-es-mikulas.html